Het implementatieproces voor het opstellen van de plankaart kent een gemiddelde doorlooptijd van 10 tot 14 weken en bestaat uit zes overzichtelijke fasen
Startoverleg waarin we gezamenlijk de doelen en tijdlijn vaststellen.
Aanleveren bestaande plankaart, geodata en plaatsingscriteria.
O.b.v. uw specifieke wensen, actuele verbruiksdata en prognoses wordt het aantal te selecteren locaties bepaald.
O.b.v. o.a. de prognoses, actuele verbruiksdata en de plaatsingscriteria worden de laadlocaties bepaald, inclusief boven- en zijaanzicht.
Een werksessie voor validatie volgt waarna u de voorgestelde locaties controleert.
De definitieve plankaart is beschikbaar in EVMaps en kan gedeeld worden met de uw plaatstende exploitant.
Een toekomstbestendige plankaart begint bij actuele en betrouwbare data. Hoe vollediger de datapunten, hoe beter we kunnen aansluiten op lokale eisen en omstandigheden. We maken onder andere gebruik van:
Elke regio heeft haar eigen wensen en eisen over locatiekeuze. Om de plankaart op te stellen / actualiseren, leggen wij veel gebruikte criteria voor, die door de gemeente naar wens aangevuld / aangepast kunnen worden
EVTools is gespecialiseerd in grootschalig op basis van criteria toekomstige locaties aan te wijzen. Echter hebben wij niet specifieke context kennis over situaties in uw regio. Daarom is het van belang dat de finale beoordeling van locaties bij de gemeente blijft, waarbij wij adviseren dat niet alleen iemand van de mobiliteitsafdeling, maar ook collega’s van andere afdelingen binnen het publieke domein hun feedback geven op de voorgestelde locaties, om een breed gedragen en uitvoerbaar plan te realiseren
Heeft u vragen of het onderhouden van de plankaart of wilt u de plankaart graag delen met een exploitant / regionale overheid, neem contact met ons op [MEETING SCHEDULE].
De procesbegeleiding biedt een geactualiseerde plankaart voor 2030, volledige ontzorging bij datacollectie en een tijdsbesparing tot 80% om tot een intern gevalideerde laadkaart te komen.
Het volledige proces heeft een gemiddelde doorlooptijd van 10 tot 14 weken en is verdeeld in zes duidelijke fasen, van inventarisatie tot uiteindelijke validatie en afronding.
EVTools maakt gebruik van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT), bestaande verbruiksdata, toekomstprognoses, gegevens over het laagspanningsnet en lokale criteria zoals parkeervakken of bomenkaarten.
De afstand tot het net bepaalt of een laadpaal technisch en financieel haalbaar aangesloten kan worden. Als de afstand te groot is, wordt de locatie als ongeschikt gemarkeerd.
De statussen van locaties worden automatisch geüpdatet in de plankaart. EVTools raadt aan de kaart periodiek te onderhouden zodat beslissingen altijd gebaseerd blijven op de meest actuele data.
Zodra de plankaart gereed is, kan deze via EVMaps gedeeld worden met exploitanten of regionale overheden om de gestructureerde realisatie van laadpalen te starten.
De finale beoordeling blijft bij de gemeente. Wij adviseren een brede validatie waarbij zowel de mobiliteitsafdeling als andere relevante afdelingen binnen het publieke domein feedback geven.
Ja, elke regio heeft eigen wensen. EVTools legt veelgebruikte criteria voor die door de gemeente naar wens kunnen worden aangevuld of aangepast om tot een maatwerk plankaart te komen.



