Borg een gefundeerde en transparante strategie voor regionale en stedelijke uitrol van laadnetwerken.
Burgers en ondernemers direct betrekken bij het besluitvormingsproces.
Minder bezwaren dankzij vroegtijdige betrokkenheid en duidelijke communicatie.
Door gezamenlijke inbreng worden de meest geschikte locaties gekozen.
Aanpasbare instellingen om aan lokale behoeften en eisen te voldoen.
Gemakkelijk te gebruiken interface voor zowel gemeentebeheerders als burgers.
Begin met een startoverleg om de basis te leggen voor het participatieproces.
Openstellen van de tool voor feedback van gebruikers gedurende 4 tot 6 weken.
Analyse van feedback en aanpassen van de voorgestelde locaties op basis van legitieme bezwaren.
Eindgesprek en afronding met een definitieve plankaart die openbaar wordt gemaakt.
EVTools biedt datagedreven prognoses en plankaarten waarmee gemeenten objectief locaties kunnen bepalen op basis van beleid en laadbehoefte.
Gemeenten kunnen EVTools gebruiken om locaties, prognoses en beleidskaders te onderbouwen in concessies en aanbestedingen.
Ja, EVTools ondersteunt participatie door locaties, onderbouwing en scenario’s te delen met inwoners en ondernemers.
De laadbehoefte wordt berekend op basis van openbare data en het SparkCity-model, aangevuld met beleidsregels en lokale inzichten.
Alle analyses zijn onderbouwd met data, beleid en plaatsingscriteria, wat zorgt voor transparante besluitvorming.
EVTools toont waar netcapaciteit beperkt is en helpt gemeenten planlocaties af te stemmen op netbeheerders.
Ja, gemeenten kunnen verschillende EV-groeiscenario’s en beleidsvarianten analyseren en onderling vergelijken.
Ja, afdelingen zoals beleid, mobiliteit, duurzaamheid en openbare ruimte kunnen samen binnen één platform werken.