EVTools is niet alleen een softwarebedrijf; het is een gemeenschap van toegewijde professionals die zich inzetten voor duurzame mobiliteit. Vandaag hebben we een gesprek met Lois, een van de Customer Success-collega’s, om meer inzicht te krijgen in haar rol en ervaringen bij EVTools.
Lois, kun je ons wat vertellen over je achtergrond en hoe je bij EVTools terecht bent gekomen?
Lois: Natuurlijk! Voordat ik bij EVTools kwam, werkte ik bij een groot internationaal softwarebedrijf, waar ik projecten leidde gericht op interne processen na de Corona-periode. Hoewel ik de projecten wel leuk vond, zocht ik meer persoonlijk contact en directe betrokkenheid bij een product dat bijdraagt aan een positieve ontwikkeling. Dat bracht me bij EVTools, een bedrijf dat zich inzet voor het tegengaan van klimaatverandering met een softwareplatform voor laadinfrastructuur-uitrol.
Wat zijn volgens jou je kernkwaliteiten die je inzet bij het succesvol helpen van klanten bij EVTools?
Lois: Mijn kracht ligt in het analyseren van problemen en het vinden van creatieve oplossingen, zowel intern als extern. Ik ben een “verbinder” die in staat is om consensus te vinden en effectief te communiceren met diverse stakeholders. Door de behoeften van klanten te begrijpen en bruggen te slaan tussen verschillende partijen, kan ik zowel de organisatie als de klanten snel vooruit helpen.”
Kun je ons een voorbeeld geven van een klanttraject dat je bijzonder interessant vond?
Lois: Zeker! Een van de meest bevredigende projecten waar ik aan heb gewerkt, was het begeleiden van de gemeente Eindhoven bij het uitbreiden van hun laadnetwerk voor elektrisch rijden. Door nauw contact en continue evaluatie konden we direct verbeteringen doorvoeren in de software, waardoor gebruikers een betere ervaring kregen en nieuwe laadlocaties sneller gerealiseerd konden worden. Dit vereiste niet alleen maatwerk in de software, maar ook een diepgaand begrip van de behoeften van de klant en het vermogen om snel en flexibel te handelen.
Hoe zou je de werkcultuur bij EVTools omschrijven?
Lois: De werkcultuur bij EVTools is informeel maar professioneel, en dat is precies waarom ik hier zo goed op mijn plek zit. We vormen een hecht team dat hard werkt om onze doelen te bereiken, maar we verliezen nooit het menselijke aspect uit het oog. Als we hard werken om een doel te behalen gaan we daarna een biertje drinken. We hebben veel momenten zoals skivakantie, borrel of lunch waar we het over hele andere dingen hebben. Mensen krijgen het vertrouwen om te doen wat nodig is en worden niet op de vingers gekeken en op details aangestuurd. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en vertrouwen het juiste te doen om het bedrijf verder te laten groeien. We moedigen elkaar aan om initiatief te nemen en verantwoordelijkheid te dragen.”
Dit was een boeiend gesprek met Lois, waarin we een glimp hebben opgevangen van haar passie voor klantsucces en de unieke werkcultuur bij EVTools. Als jij ook deel wilt uitmaken van ons team en een verschil wilt maken in de wereld van duurzame mobiliteit, bekijk dan onze vacatures en solliciteer vandaag nog!